piatok 10. januára 2014

Rush




O čom to je:

Závratná rýchlosť, adrenalín prúdiaci v žilách, krásne dievčatá a neskrotná túžba po víťazstvách. Závody Formule 1 sú miestom, kde jediná chyba môže znamenať smrť. Na týchto okruhoch spolu súperia dvaja odvekí súperi. James Hunt (Chris Hemsworth) je neriadená strela, neodolatelný playboy a brilantný vodič. Niki Lauda (Daniel Brühl) je dokonalý profesionál, vždy precízny a disciplinovaný. Film Rush (Súperi) rozpráva skutočný prábeh dvoch pretekárov, ktorí sú sokmi nie len na dráhe, ale aj v skutočnom živote. Aj ked sú súperi, jeden pre druhého sú tiež inšpiráciou. Cez ich rozdielnosť ich v živote spája zvláštne priateľstvo. Ale rivalita ich ženie k stále riskantnejším výkonom. Titul majstra sveta môže získať len jeden.

Môj názor:

Nebudem písať či je film zlý/dobrý. Ked je pre mňa film dobrý - dám mu hodnotenie (stupnicové), ak je pre mňa film zlý - nie je dobre spracovaný. Tento nie je ani jedno ani druhé, pretože nebol dobrý pre mňa, ale bol dobre spracovaný.

Ak čakáte druhú sériu Rýchlo a Zbesilo 6897, budete sklamaní. Tento film má veľmi vysoké hodnotenie na ČSFD a pravdu povediac, film kde hral Chris Hemsworth ma ešte nesklamal. Prečo si ho nepozrieť?
V prvom rade nebudem opisovať nejaké technické veci okolo toho (nemám na to ani vedomosti, eeh....). Je to film, ktorý by si mohol teoreticky pozrieť každý. Muž/žena, chlapec/dievča - tento film mne osobne nedal to, čo mám rada na filmoch, TO, čo robí pre mňa filmy také aké sú.
Tento typ filmov vo mne vyvoláva väčšinou melanchóliu, a taký ten správny pocit - dobre toto tu pravdepodbne nikto nechce čítať (aj ked to nikto čítať ani nebude), ale je to ten typ filmu, do ktorého sa máte vcítiť - smútok, výhra, prehra, sklamanie, nechuť...
Každopádne nebudem ho moc opisovať, ale vzťah rakúskeho závodníka Nikiho a britského závodníka Jamesa bol podľa môjho názoru brilantný. Film sa odohráva od roku 1970, potom je tu TEN rok 1976 až sa dostávame k podľa môjho názoru celkom fajn koncu.

Hláška filmu:

Niki Lauda: "Tell the priest to fuck off! I am still alive!"





































Niki: "People always think of us as rivals, but he was among the very few I liked and even fewer I respected. He remains the only person I envied."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára